Szkolenie dotyczące zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz baterii i akumulatorów
Szkolenie miało na celu przedstawienie aktualnych przepisów ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym oraz ustawy o bateriach i akumulatorach. Obie ustawy – „bliźniaczo” podobne wprowadziły wiele obowiązków zarówno dla producentów, jak i przedsiębiorców. Jednym z nich jest konieczność uzyskania przez przedsiębiorców wprowadzających do obrotu sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz baterie lub akumulatory, odpowiednich poziomów zbierania odpadów z nich powstałych.
Podczas spotkania omówione zostały także nowe obowiązki, które związane są z wejściem w życie kolejnych przepisów ustawy o bateriach i akumulatorach, w tym zagadnienia dotyczące sposobu wypełniania sprawozdań.
W programie szkolenia omówiono:
- Obowiązki przedsiębiorców podlegających przepisom ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym oraz ustawy o bateriach i akumulatorach
- Sprawozdawczość (rodzaje i terminy) i zaświadczenia
- Rejestr wprowadzających baterie i akumulatory oraz prowadzących przetwarzanie baterii i akumulatorów
- Sankcje karne za nieprzestrzeganie obowiązków ustawowych.
Spotkanie poprowadziła: Małgorzata Tomczak – Departament Nadzoru Rynku, Główny Inspektorat Ochrony Środowiska
Jeżeli nie mogłeś uczestniczyć w szkoleniu, a zależy Tobie na materiałach – kliknij na link, a dowiesz się więcej.